#14. Ekran ustawień


Hej! Witam, dziś chciałbym Wam przedstawić settings screen – jak wygląda i jak połączone są jego elementy.

 

 


SETTINGS SCREEN


Krótki opis przycisków:

  minus – ścisza dźwięk

 •   plus – zgłaśnia dźwięk

      •   powrót – wraca do menu

Wiem, że jest to ogólnie słaby pomysł, żeby coś takiego implementować skoro mamy możliwość manipulowania dźwiękiem za pomocą naszego telefonu, ale skoro tak sobie założyłem to dlaczego nie miałbym tego zrealizować, planuję także dodać zapisywanie poziomu dźwięku – czyli jeżeli ktoś sobie ustawi głośność na np. 0.2 ( skala jest od 0(cisza) do 1 (max) ), to gdy wyjdzie z gry a kiedyś tam ponownie wejdzie to będzie to zapamiętane. Planuję też dodać jakiś suwak który pokazuje aktualny poziom głośności albo przynajmniej napis w postaci xx%.


Settings Screen – KOD


Żadnych rewelacji nie ma, po prostu są tworzone obiekty przycisków, które dodawane są na scenę jako aktorzy a następnie wyświetlane na ekranie. Gdy ekran się zmienia(powrót do menu) przyciski są usuwane.  Żeby nie brudzić wrzucę kod tylko jednego przycisku – cała reszta jest zrobiona dokładnie tak samo, tylko mają inne odpowiedzialności/assety/pozycje.


MINUS BUTTON


Klasa jak widać nie robi nic specjalnego: ustawia obrazek na ekranie i obsługuje jego naciśnięcie. W konstruktorze pobieramy obiekt klasy ‘GameSoundServiceSingleton’

dzięki któremu później w metodzie reactOnClick możemy odwoływać się do jego metod volumeDown i play.

Klasy buttonów plusa i powrotu do menu możecie znaleźć na githubie 🙂

 

Ostatnio popsuło mi się znów debugowanie na telefonie podczas importów FreeTypeFontGeneratora, więc najbliższe dni poświęcę nie tyle kodowi co naprawie tego co zepsułem importując nowe zależności. Tyle na dziś, do usłyszenia kolejnym razem 🙂

 

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *