#3. GamePlay $creen i jakaś kropka.

Hej. Dziś przedstawię Wam obraz z naszej gry i jego ‘funkcjonalność’ . Dlaczego w cudzysłowie?  Bo funkcjonalność to póki co tylko wyimaginowany oraz w mojej głowie, który jeszcze nie działa 😀

 

Dobra, konkrety. Tak wygląda nasz gameplay screen:

 

(ps. zielona otoczka tylko dla debuggingu)

 

Czyli jak widzimy na zdjęciu, wciskam na obrazek i pojawia mi się w konsoli ‘click’ , i tutaj moja funkcjonalność, zamiast pojawienia się ‘click’a’ chciałem aby kulka znikała i za 1-3 sekundy pojawiała się na nowo, tylko, że ….  nie poradziłem sobie jeszcze z tym problemem. Wiem co zrobić żeby kulka znikła, wiem też jak zrobić żeby później się pojawiła, ale nie jest to dalej w taki sposób jaki ja bym chciał, dlatego nie zarzucam kodem.  Zrobiłem sobie tutaj pętle for która powtarza się 5x , nie podoba mi się to rozwiązanie i w przyszłości na pewno będzie to zmienione na jakieś inne rozwiązanie, ale póki co jest co jest.

 

Jeżeli chodzi o samą kropeczkę  to zrobiłem oddzielną klasę ‘RedDot’, gdzie zmieniam jej wielkość do 50×50 px( w oryginale i tak ma 50×49 więc nie duża różnica) oraz ustawiam jej pozycję na środku ekranu. I tutaj właśnie taka mini ciekawostka. Co dało mi to, że ustawiłem wielkość kropki na 50×50?

private final static int WIDHT = 50;
private final static int HEIGHT = 50;

A no, dało mi to, że dzięki temu mogę kropkę ustawić idealnie na środku ekranu i jeżeli będę chciał zmienić jej wielkość to wystarczy, że będę ruszał zmienne, a kropka i tak będzie zawsze idealnie na środku. Jak?

private float getHalfOfYAxis() {
return (RefPress.HEIGHT/2) – (HEIGHT/2);
}

Co prawda, metoda ta i tak pójdzie do kosza, bo w końcu będę chciał, żeby kropka pojawiała się w losowym miejscu, ale niech będzie póki co, małymi krokami do przodu!

 

I tyle na dziś, właściwie mało kodu doszło, powiem szczerze, że wczoraj zmęczony byłem i dopiero wieczorkiem sobie godzinkę posiedziałem. Hmm… jeszcze taka jedna refleksja, powiem szczerze, że myślałem, że to wszystko będzie łatwiejsze. Przed tym jak jeszcze konkurs wystartował myślałem, że 2 tygodnie i będzie wszystko napisane, bo przecież nic ciężkiego sobie nie obrałem jako cel. Ale jak widać dopiero jak zaczynamy kopać, pojawiają się problemy. Ale to dobrze , ja lubię wyzwania 😀 ! Do usłyszenia w czwartek!

 

 

You may also like...

2 Responses

  1. Heh, każdy nawet najmniejszy projekt, tym bardziej, który wydaje się być łatwy do wykonania w zderzeniu z rzeczywistością urasta. Bo ciągle pojawiają się problemy, z którymi musimy sobie poradzić. Ale w końcu jako programiście lubimy je rozwiązywać 😉 Prototopy są doskonałymi narzędziami do weryfikacji pomysłów.
    Z jakiej biblioteki tak w ogóle korzystasz? 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *