#9. Niech powstanie dźwięk

I tak się właśnie stało, dźwięk został dodany ….

 

Hej! Witam po raz kolejny już w 9 odcinku :D. Odcinku, fajnie to brzmi :P, mam dobry humor, więc sobie pozwolę na takie wstawki :D.

 

Dobra, konkretnie jedziemy z tematem, tak jak w tytule – dźwięk, jakby nie patrzeć takie miałem, założenie i tak też zrobiłem, na początku aplikacji już sobie założyłem, że będzie to na pewno dźwięk gdy się wciśnie w kropkę, a muzyka w tle opcjonalnie bo przy takiej grze raczej rozprasza. Więc póki co, muzyki w tle nie dodałem, a jedynie dźwięk podczas kliknięcia.

 

Dźwięk podczas kliknięcia:

Dźwięk pobrałem z tej strony, którą gorąco polecam, gdyby ktoś chciał jakiś krótki dźwięk do swojej gry wstawić 🙂

 

Dobra, teraz trochę technicznej strony. LibGDX udostępnia dwie klasy dźwiękowe, klasę Music i Sound. Czym różnią się te obie klasy? Tak jak sama nazwa już nam wskazuje, ‘Music’ – czyli muzyka, coś dłuższego, jest przesyłana z dysku. ‘Sound’ – dźwięk, czyli tylko jakiś urywek. I tak właśnie jest, jest to krótki urywek który jest załadowywany w pamięć RAM.

 

I teraz co do mojego projektu, gdzie wsadzić ten mój dźwięk… długo zastanawiać się nie trzeba bo już wyżej to pisałem, chcę żeby dźwięk był odtwarzany w momencie gdy gracz naciśnie na kropkę, więc znów zaglądamy do klasy GameDotService ( ps. nie podoba mi się już ta nazwa) i tworzymy. Całość właściwie ogranicza się do dodania 3 linii kodu:

  • private Sound sound;
  • sound = Gdx.audio.newSound(Gdx.files.internal(“Powerup.ogg”));
  • sound.play();

I tyle w dzisiejszym blogu, to co sobie założyłem to wykonałem i jestem zadowolony :). Dziś bez zdjęcia, ale za to macie dźwięk, więc jak Ci smutno to sobie naciśnij parę razy :P. W następnym tygodniu wydaje mi się, że będę musiał nieco zmienić plan, tzn. pojawi się tylko jeden post w tygodniu. Mam sporo do ‘nadrobienia’ na uczelni + już właściwie sobie założyłem cel w mojej głowie czym zajmę się w aplikacji.. ale to w sobotę.  Tyle na dziś , do usłyszenia w sobotę ! 🙂

 

 

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *